Pages

Tuesday, April 16, 2013

Pidato Bahasa Inggris : HIV AIDS

Pidato Bahasa Inggris : HIV AIDS
Assalamualaikum, wr. wb.
The honorable ones the principle of SMA Negeri 01 Tanjung, all teachers and administration staff of SMA Negeri 01 Tanjung and all my friends from grade X till Xii.
Before I begin to give a speech, I would like to invite you to thank to Allah the Almighty, Who has given us Mercy and Blessing, so we can meet together in this blessing place. And also I don't forget to deliver sholawat and salam to our prophet Muhammad SAW, Who has brought us from the darkness to the brightness, so we are always in the right way.
Ladies and gentlemen
HIV AIDS, all people here definitely know about that term. HIV AIDS, all people here know how terrible that disease. HIV AIDS, all people here agree that we have to stay away from it. But to day, here and after, I will remind you, I will re-inform you about what HIV AIDS is, what a dangerous disease HIV AIDS is, and how to avoid HIV AIDS. In this gold opportunity, I will give a speech about HIV AIDS.
Ladies and gentlemen
HIV or Human Immunodeficiency Virus is a kind of virus that weaken the immune system in people's body. People who get HIV will be susceptible of illness because their immune system is week. And AIDS or Acquired Immune Deficiency Syndrome is all symptom and infection which are caused by the broken of immune system of human  as result of HIV. So to make it clear between HIV and AIDS is different. HIV refers to the name of a virus while AIDS refers to the name of a symptom cause by HIV.
HIV AIDS have been already existed long time before it was recognized by WHO in July 5 1981. HIV AIDS also was claimed as the most deadly disease in history of human life. It was proven in 2005, between 2.4 - 3.3 million people were died caused by HIV AIDS, and 570.000 of them were children. HIV AIDS, like I said before, is terrible disease that attack human immune system. It opens other diseases easily attack people because their immune system is week and it will make some serious complication such as lung disease, cancer, nerve and psychological disease, and other infection.
Since the HIV AIDS declared as one of the most deadly disease, the cure to heal HIV AIDS is never be found yet. The only thing that we can do is just to avoid that virus get inside to our body. There are three major gate that HIV can get inside to our body; injected drugs, free sex, and mother to child transmission. If we can say no to injected drugs or doing free sex, we can reduce the chance to get HIV AIDS. keep healthy and keep doing right things will help us to step away form HIV AIDS.
Ladies and gentlemen
Not much that I can say to day, just a few of words above that I can deliver to you at this moment, thank a lot for your attention and I also ask forgiveness for my mistakes. May from this speech will re-open our perspective to HIV AIDS. And may form this worthless information will re-aware you to step away from HIV AIDS. Thank you.
Wassalamu’alaikum Wr. Wb




Terjemahan Pidato Bahasa Inggris : HIV AIDS
Assalamualaikum, wr. wb.
Yang terhormat kepala sekolah SMA Negeri 01 Tanjung, semua guru dan staf administrasi SMA Negeri 01 Tanjung dan semua teman-teman ku dari kelas X sampai XII.
Sebelum saya menyampaikan sebuah pidato, saya ingin mengjaka kalian untuk bersyukur kehadiarat Allah yang maha kuasa, yang telah memberi kita rahmat dan hidayah, sehingga kita bisa bertemu bersama di tempat yang di berkati ini. Dan juga saya tidak lupa untuk menyampaikan sholawat dan salam kepada nabi kita Muhammad SAW, yang telah membawa kita dari kegelapan ke ke jaman terang benerang, sehingga kita selalu berada di jalan yang benar.
Hadirin yang terhormat
HIV-AIDS, semua orang disini pastinya sudah tau tentang hal itu. HIV-AIDS, semua orang di sini tahu bagaimana merikannya penyakit tersebut. HIV-AIDS, semua orang pasti setuju bahwa kita harus menjauh darinya. Tetapi hari ini, lagi dan lagi, saya akan mengingatkan anda kembali, saya akan kembali menginformasi anda tentang apa itu HIV AIDS, apa bahanya HIV AIDS, dan bagaimana cara mencegah HIV AIDS. Di kesempatan emas ini, saya akan menyampaikan pidato tentang HIV AIDS.
Hadirin yang terhormat
HIV atau Humman Immunodeficiency Virus adalah salah satu jenis virus yang melemahkan system kekebalah tubuh manusia. Orang yang terkena HIV akan rentan terkena penyakit karena sistem kekebalan mereka lemah. Dan AIDS atau Acquired Immune Deficiency Syndrome adalah gejala dan infeksi yang disebabkan rusakny sistem kekebalan tubuh manusia hasil dari HIV. Jadi untuk membuatnya jelas antara HIV dan AIDS sebenarnya berbeda. HIV merujuk pada nama sebuah virus sedangkan AIDS merujuk nama gejala yang disebabkan oleh HIV.
HIV AIDS sudah sejak lama ada sebelum dikemukakan oleh WHO pada tanggal 5 Juli 1981. HIV AIDS juga diklaim sebagai penyakit paling mematikan dalam sejarah kehidupan manusia. Dibuktikan pada tahun 2005, antara 2,4-3,3 juta orang meninggal karena HIV AIDS, dan 570,000 diantaranya adalah anak-anak. HIV AIDS, seperti yang saya bilang sebelumnya, merupakan penyakit yang mengerikan yang menyerang sistem kekebalan manusia. Hal itu membuka penyakit lain mudah menyerang orang kerena sistem kekebalan merak lemah dan itu akan membuat beberapa komplikasi serius seperti penyakit paru-paru, kanker, penyakit syaraf dan psycologis, serta infeksi yang lain.
Sejak HIV AIDS dideklarasikan sebagai salah satu penyakit paling mematikan, obat untuk menyembuhkan HIV AIDS belum pernah ditemukan. Hal yang hanya kita bisa lakukan hanyalah mencegah virus tersebut masuk ke dalam tubuh kita. Ada tiga gerbang utama HIV dapat masuk ke dalam tubuh kita; narkoba jarum suntik, sex bebas dan penularan HIV ibu ke anak. Jika kita bisa berkata tidak pada narkoba jarum suntik atau melakukan sex bebas, kita bisa mengurangi peluang terkena HIV-AIDS. Tetap mejaga kesehatan dan melakuakn hal yang benar akan menolong kita menjauh dari HIV AIDS.
Hadirin sekalian
Tidak banyak yang saya bisa katakan hari ini, hanya beberapa kata saya yang bisa saya sampaikan pada kesempatan kali ini, terima kasih banyak atas perhatiannya dan saya juga mohon maaf jika terdapat kesalahan. Semoga dari pidato saya ini akan membuka kemabali pandangan kita mengenai HIV AIDS. Dan semoga dari informasi yang tidak berharga ini akan menyadarkan kembali untuk menjauhi HIV AIDS. Terima kasih.
Wassalamu’alaikum Wr. Wb

Terima kasih sudah berkenan membaca artikel tersebut di atas, semoga bermanfaat bagi teman-teman sekalian. Penulis juga mohon kiranya teman-teman berkenan memberikan kritik dan saran yang membangun karena penulis rasa artike tersebut di atas jauh dari kata sempuran. Mohon maaf jika terdapat kesalahan dari segi penulisan maupun bahasa. To err is human, to apologize, divine.

from google


| Free Bussines? |

No comments:

Post a Comment