Pages

Tuesday, April 16, 2013

Pidato Bahasa Inggris : Hari Ibu (Mother's Day)

Pidato Bahasa Inggris : Hari Ibu (Mother's Day)
Assalamualaikum, wr. wb.

The honorable ones the principle of SMA Negeri 01 Tanjung, all teachers and administration staff of SMA Negeri 01 Tanjung and all my friends from grade X till Xii.

Before I begin to give a speech, I would like to invite you to thank to Allah the Almighty, Who has given us Mercy and Blessing, so we can meet together in this blessing place. And also I don't forget to deliver sholawat and salam to our prophet Muhammad SAW, Who has brought us from the darkness to the brightness, so we are always in the right way.

Ledies and gentelmen
What is in your head if you hear a word "Mom". Every single person surely has their own definition about Mom. Whatever is that, Mom is only single word that contains million definitions. Mom is our real hero, Mom is our best friend, Mom is our protector, Mom is our best wish-adviser, Mom is our best teacher, Mom is our great doctor, and Mom is everything. But there is one clear difenition about Mom, Mom is Mom.

We born to this world because of her, we grow because of her, and we live because of her sacrifice. It is innumerable how much affection she gives, it is innumerable how much sacrifice she gives, it is innumerable how much love she gives, it is innumerable how much laugh and cry she shows to us, her son. She hopes we are her future, she hopes we become her savior, she hopes we become her ambitions successor, she hopes we will take care of her, dan she hopes we become her pride. But how much our Mom's hopes do we give until to day? That is the question that we must answer or more likely, we do.

Ladies and gentelman

So here is the moment of "Mother's day" which is aimed to remind back how important Mom to us is. And moment of Mother's Day is likely remind us about our duty and our obligation that we must fulfill to replay everything which Mom has already given to us.  Expression of Mother's Day is not important right now. The important thing right now is how we can fulfill our duty as a son to our mother.
Ladies and gentelman
Not much words that I give in this oppurtunity, because I think this speech is not aimed to reply all affection, scrifice, love, laugh and tears of Mom that she gives. But I hope after hearing this speech, lest reply her affection, scrifice, love, laugh and tears of our Mom with grant all her hopes. Thank you.
Wasalamualaikum wr. wb.


Terjemahan Pidato Bahasa Inggris : Mother's Day

Assalamualaikum, wr. wb.

Yang terhormat kepala sekolah SMA Negeri 01 Tanjung, semua guru dan staf administrasi SMA Negeri 01 Tanjung dan semua teman-teman ku dari kelas X sampai XII.

Sebelum saya menyampaikan sebuah pidato, saya ingin mengajak kalian untuk bersyukur kehadiarat Allah yang maha kuasa, yang telah memberi kita rahmat dan hidayah, sehingga kita bisa bertemu bersama di tempat yang di berkati ini. Dan juga saya tidak lupa untuk menyampaikan sholawat dan salam kepada nabi kita Muhammad SAW, yang telah membawa kita dari kegelapan ke ke zaman terang benerang, sehingga kita selalu berada di jalan yang benar.
Hadirin sekalian
Apa yang di benak anda ketika mendengar kata "ibu"?. Setiap orang pasti mempunyai definisi sendiri mengenai ibu. Apa pun itu, ibu hanya lah satu kata yang mengandung berjuta arti. Ibu adalah pahlawan sejati kita, ibu adalah sahabat terbaik kita, ibu adalah pelindung kita, ibu adalah penasehat terbaik kita, ibu adalah pendidik terbaik kita, ibu adalah dokter terhebat kita dan ibu adalah ibu adalah segalanya. Tapi satu pengertian yang jelas mengenai ibu, Ibu adalah ibu.

Kita lahir ke dunia karenanya, kita tumbuh karenanya, dan kita hidup dari pengorbanannya. Tak terhitung berapa banyak kasih sayang yang dia berikan, tak terhitung berapa banyak pengorbanan yang dia berikan, tak terhitung berapa banyak cinta yang dia curah kah, tak terhitung berapa banyak tawa dan tangis yang dia tunjukan hanya untuk kita, anaknya. Dia berharap kita adalah masa depannya, dia berharap kita menjadi penyelamatnya, dia pikir berharap menjadi penerus cita-citanya, dia berharap kita lah yang akan menjaganya, dan dia berharap kita menjadi kebanggaannya. Tapi sejauh mana harapan ibu yang kita berikan sampai saat ini? Itu lah pertanyaan yang harus di jawab atau lebih tepatnya,  kita kerjakan.

Hadirin sekalian

Untuk itu lah moment "hari ibu" ditujukan untuk mengingatkan kembali betapa pentingnya ibu bagi kita. Dan moment hari ibu juga seakan mengingatkan kita akan tugas dan kewajiban yang harus kita penuhi untuk membalas segala yang sudah diberikan ibu untuk kita. Ucapan mengenai hari ibu tidak lah penting sekarang. Yang terpenting sekarang adalah bagai mana cara kita memenuhi tugas dan kewajiban kita sebagai seorang anak untuk ibu kita.

Hadirin sekalian.

Tidak banyak yang saya sampaikan pada kesempatan kali ini, karena menurut saya pidato ini bukanlah untuk membalas semua kasih sayang, pengorbanan, cinta, tawa dan tangis yang ibu berikan. Tapi saya berharap, setelah mendengar pidato ini, mari kita balas kasih sayang, pengorbanan, cinta, tawa dan tangis beliau dengan mengabulkan semua harapannya. Terima kasih.

Wasalamualaikum wr. wb.

from google

| Free Bussines? |

No comments:

Post a Comment